SZANOWNI PAŃSTWO  ! 
NA OSTATNIM ETAPIE ZAMÓWIENIA PROSIMY W UWAGACH WPISAĆ DANE UCZNIA ORAZ KLASĘ
(dotyczy dostawy do szkoły)   
realizacja zamówień złożonych po 25 sierpnia może ulec wydłużeniu
Pakiety do Szkół Społecznych przygotowujemy wyłącznie w magazynie , niedostępne w księgarni na Kraszewskiego bez wcześniejszego zamówienia 

PP Sztuka wyrazu 2 cz.1 Język polski. Podr. Romantyzm. GWO Zobacz większe

PP Sztuka wyrazu 2 cz.1 Język polski. Podr. Romantyzm. GWO

Nowy produkt

Podręcznik przygotowany do podstawy programowej obowiązującej od września 2019 roku.

Sztuka wyrazu to seria podręczników do nauki języka polskiego w liceum i technikum. Składa się z siedmiu tomów obejmujących oba zakresy nauczania – podstawowy i rozszerzony.

Więcej szczegółów

17 Przedmioty

34,02 zł brutto

Opis

WydawnictwoGWO
Autorzy Opracowanie zbiorowe
Data wydania2020
Typpodręcznik

Więcej informacji

Podręczniki z serii "Sztuka wyrazu" zawierają zagadnienia z zakresu literatury, kultury i sztuki oraz języka. Najważniejszymi ogniwami poszczególnych tematów są teksty literackie (wraz z opracowaniem dydaktycznym) oraz łączące się z nimi konteksty i nawiązania kulturowe.

Inne ważne elementy podręczników z serii Sztuka wyrazu to:

  • wprowadzenia do epok z chronologicznym zestawieniem wydarzeń, omówienia lektur obowiązkowych,
  • przykłady motywów wędrownych obecnych w literaturze i sztuce na przestrzeni wieków,
  • informacje i zadania wyrabiające dobre nawyki podczas pisania różnorodnych form wypowiedzi (z wzorcowymi przykładami wypracowań),
  • bogata ikonografia, a zwłaszcza reprodukcje dzieł sztuki nawiązujące do omawianych tekstów,
  • lekcje poświęcone analizie dzieł ikonicznych, a także filmowych i teatralnych,
  • spójne z celami kształcenia pytania, zadania oraz polecenia,
  • podsumowania w formie graficznych map pojęć i zestawów pytań.

Tom trzeci serii obejmuje jeden okres historycznoliteracki – romantyzm.

Romantyzm to epoka wciąż nam bliska. Niektóre powstałe wówczas wzorce myślenia i stereotypy towarzyszą nam do dziś – staramy się to pokazywać. Ogromną wagę przykładamy do wprowadzanych nawiązań. Autorzy zadbali o to, żeby były one nieszablonowe i działały na wyobraźnię uczniów. Chcemy też, by były bliskie młodzieży, dlatego zamieszczamy na przykład sporo tekstów piosenek.

Niebanalne nawiązania dają uczniom możliwość ćwiczenia kompetencji, które będą potrzebne na egzaminie maturalnym i staną się ich wyposażeniem kulturowym po zakończeniu edukacji.