SZANOWNI PAŃSTWO  ! 
NA OSTATNIM ETAPIE ZAMÓWIENIA PROSIMY W UWAGACH WPISAĆ DANE UCZNIA ORAZ KLASĘ
(dotyczy dostawy do szkoły)   
realizacja zamówień złożonych po 25 sierpnia może ulec wydłużeniu
Pakiety do Szkół Społecznych przygotowujemy wyłącznie w magazynie , niedostępne w księgarni na Kraszewskiego bez wcześniejszego zamówienia 

Informatyka. Podręcznik. Klasa 6 Zobacz większe

Informatyka. Podręcznik. Klasa 6

Nowy produkt

Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową.

Więcej szczegółów

10 Przedmioty

10,20 zł brutto

Więcej informacji

Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Podręcznik jest podzielony na 4 rozdziały: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje z liczbami, Lekcje z algorytmami. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie najważniejszych informacji. Publikacja łagodnie wprowadza w świat programowania, jest w pełni dostosowana zarówno do możliwości percepcyjnych ucznia, jak i do potrzeb nauczyciela.

Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami.

Uczeń w klasie szóstej pracuje:

  • z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli);
  • z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły);
  • z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją);
  • w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie);
  • ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość).

Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.

Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:

  • Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
  • W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania.
  • Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania.

Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.